Ärlighet

Ibland undrar jag  hur det kunde bli så här och vad jag har gjot för att förtjäna det här visst det finns dom som har det mycket värre än jag men vad hjälper det mej? bara för att jag vet att det finns dom som har det värre så gör det ju inte att mina känslor raderas. Den här dejten som jag skrev om sist jag vet inte hur det gick egentligen för tydligen är det brist på ärligt folk och som kan öppna sig och säga vad dom vill och känner hur svårt kan det vara att vara ärlig? jag menar vad tjänar man på att inte vara ärlig direkt? och istället dra ut på det och tro att man är snäll mot nån genom att inte vara ärlig direkt,jag skulle snarare tycka att det är värre/elakt att vänta med att vara ärlig direkt att låta nån annan människa leva i nån slags tro att det kanske är bra och sen vid tillfälle när personen har fått nått slags hopp om att det kanske är bra rasera allt.

Jag verkar ha otur att träffa alla dom där oärliga personerna verkar det som dom som inte bryr sig om andras känslor som bara bryr sig om sig själva och deras egna lilla värld. kanske är det negativt för min del att jag är helt tvärtom att jag bryr mej om folk och skulle ge 100% på nån fast jag kanske bara får 60% tillbaka så är jag dum och ger 100% kanske tror jag fortfarande att dom där 60% ska öka till 100% om jag ger det en chans fast jag innerst inne vet att det är lönlöst men jag vet att jag kommer lyckats nå upp till 100% men till vilket pris? Hur bra mår man när man gör saker som man egentligen vet att man inte kommer få nåt tillbaka på? då är det bättre att bara att stänga av och gå vidare men det är ju så lätt alla gånger det är lätt att skriva det här men i verkligheten är det inte så lätt inte för mej iaf.

men jag ger inte upp så lätt fast det skulle vara en enkel lösning och förhoppningsvis kan jag läsa det här om några år och vara glad över att jag inte gav upp.


För jag vet att det finns en framtid där ute och jag letar efter vägen dit och det är många hinder på vägen som ska besegras.


Ha en bra helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0