En lång dag.

Då var det lördag igen då och eftersom man gick och la sig tidigt i går så vaknar man tidigt också och dagen kommer att kännas lång känns det som.

 

Jag hade önskat att den här dagen kändes bättre än gårdagen men tyvärr inte än i alla fall.

Första tanken när man vaknade i dag var att man ville sova bort några timmar till men det gick inte att somna om så man fick gå upp och nu ska jag försöka fördriva den här dagen på nåt sätt

 

Jag brukar inte vara så här djupt nere men den här helgen känns så otrolig jobbig som om man bara vill försvinna till nåt bättre, men vad är bättre? Hur vill man egentligen ha det? det går ju inte att skriva en ”kravlista” och tro att det är så lätt och sen bocka av sakerna på listan så enkelt är inte livet tyvärr men mest av allt så önskar jag mej någon typ av kontakt istället för att sitta här ensam och ”tycka synd om mej själv” fast jag ogillar det uttrycket och undviker att använda det så är det ju så det är att man gör det man fastnar i sina egna tankar och det är inte lätt att ta sig ut dom man trycker liksom ner sig själv på nåt sätt och kanske är man för naiv ibland för det är ju ingen som kommer att knacka på dörren precis och fråga om man vill ha sällskap.

Det tjänar inget till att tycka synd om sig själv det gör det bara hela värre för jag vill ju inte att någon ska tycka synd om mej så varför ska jag då tycka synd om mej själv för det är ju minst lika fel det hjälper mej inte om jag inte vill att andra ska se mej som ett ”offer” och se mej för den personen som jag innerst inne är, då måste jag ju själv vilja se mej själv för den jag egentligen är.

Jag vill inte vara den här negativa personen just nu jag vill vara glad och känna lite framtidstro känna att det här kommer lösa sig det är bara en fas i livet som går över men jag skulle ljuga om jag skrev att jag trodde på det fullt men jag hoppas att det är så men det beror på mej hur jag gör för att förbättra situationen och hur mycket jag orkar kämpa..

 

Återigen är det bara jag som kan göra nåt åt min situation och det hjälper absolut inte att sitta här och skriva att det är så, det ska realiseras också i verkligheten ifrån text till handling men just där har vi mitt största problem. Det låter så bra i text men vad ger det för innebörd om man inte följer det man själv sitter och skriver?

 

Men känslor och tankar är inte lätt att förstå sig på ibland jag kan inte göra mer än att skriva ner hur jag känner sen om dom inte är logiska är en annan sak.

 

 

Men jag fortsätter kämpa….

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0