Fredag kväll.. igen

Då var det fredag igen då och man sitter ensam hemma ännu en fredag och känner den där hopplös känslan om att man ska man ska vara ensam ännu en helg.

 

Ibland känns allt som en stor mardröm som jag önskar ska ta slut men den tar aldrig slut. Ensamheten består när man vaknar varje morgon vissa dagar blir man påmind mer än andra.

Jag vill egentligen bara gå och lägga mej och sova bort resten av den här kvällen men kan inte somna på några timmar så jag får försöka fördriva kvällen på nåt sätt,vet inte hur bara har den där hopplöshet känslan igen och har ingen lust att göra nåt vill bara försvinna bort ifrån verkligheten och vakna upp och inse att det bara var en mardröm att ensamheten fanns bara i drömmen. Men nu är inte så fallet och allt som sker är i verkligheten och hur gärna jag än inte vill ha det så här så är det fakta det är här och nu som det sker och den ända (åter igen) som kan göra nåt år det är bara jag själv ingen annan men visst skulle det underlätta om man varit fler men nu är inte så fallet så det är väl ingen mening med att spekulera i nåt som inte finns.

 

Men jag hoppas morgondagen blir bättre i alla fall om att den känns mindre hopplös men har inget planerat då heller och då är det fler timmar at ta död på.

 

Ledsen att det vart ett sånt negativt inlägg (igen) jag hade verkligen önskat att jag kunde skriva lite positivt men det känns som jag är inne i en negativ period just nu tyvärr och det är ont om positiva saker i mitt liv just nu men som sagt dom kommer också det vet jag men just nu så tvivlar jag på när… men det är ju inte första gången och förmodligen inte sista som jag känner så här men den känslan är så otroligt jobbig när man känner sig ensammast i världen och ingen ser att man sitter i ensamheten och  man tänker på hur det kunde ha varot  fast jag vet ju att jag inte är ensam om att känna så här men ändå så hjälper det ju inte mej just nu för just nu känner jag så här det är mina känslor och tankar.

 

Det är en ny dag imorgon förhoppningsvis mer positiv än den här är.

 

 

Jag hoppas att alla som läser det här får en bra kväll!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Allena

Känner PRECIS som du. Jag hade kunnat skriva det där. Det känns faktiskt som om jag sover mer än vanligt nu för att undvika den dagliga mardrömmnen.

2011-10-28 @ 23:36:37
Postat av: Ensam i Livet

Allena:Tråkigt att höra att du känner likadant.för det är ingen kul känsla precis men tyvärr så betyder det ju att man vaknar tidigt dagen efter också så den dagen blir längre och mer timmar att ta död på men hur som helst så är jag övertygad om att det kommer att vända så vi slipper känna så här för livet ska inte vara så här, vi måste förändra det här och ta tag i det för vi är värda så mycket mer..

2011-10-29 @ 08:50:19
URL: http://ensamilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0