Helg igen.....

Fredag igen då och man har ännu en helg i ensamhet framför sig.
jag ångrar verkligen att jag inte tog chansen att jobba i helgen nu men jag orkade verkligen inte jobba i helgen känns som jag jobbat för mycket redan men det blir ju så tyvärr jobbet är en fristad för mej och när jag är där så kopplar jag liksom bort alla tankar om ensamhet och jag får känna lite "socialt" fast det är på ett annat plan där,jag är ju en väldigt social person och har inga svårigheter att prata och umgås med folk det kanske vore lättare om jag hade social fobi då hade jag ju tyckt det var skönt med ensamhet men nu är ju inte så fallet och det gör det ju ännu jobbigare när man inte får uppleva det sociala liv som man egentligen drömmer om att ha.

Men jag vet inte stundtals så känner jag att jag vill ge upp men sen kommer jag på att jag måste fortsätta för att komma nånstans men det är svårt ibland at tvinga sig själv att ta tag i nåt för innerst inne vill jag ju bara skita i att kämpa men det vore en alltför enkel lösning och hur skulle jag då stå ut med mej själv när jag vet att jag kunde ha gjort nåt åt det här.
men just nu är det tungt men det är ju så det går upp och ner vissa dagar jobbigare än andra så är det ju och kommer nog alltid tyvärr vara det går bara olika långtid mellan dom dagarna.

Men hur tragiskt är det inte att man sitter här på en fredagskväll och skriver det här? men jag vet att jag inte är ensam om att sitta hemma själv på en fredag tyvärr,vissa väljer det av egen vilja medans vissa blir "tvingade" det finns så många ensamma människor där ute som helst av allt skulle vilja ha vänner att umgås med,livet kan vara rätt så orättvist ibland.


Jag hoppas att dom få människor som läser det här får en bra helg iaf ta vara på det ni har innan det kan vara för sent.

Kommentarer
Postat av: Em

Önskar dig en bra helg med!!!

2011-10-15 @ 09:52:38
Postat av: Allena

Japp, trevliga fredag fast den 22:e! =) Hmm vet i tusan det om det verkligen är lättare för dom som har social fobi. Jag har det och ensamheten för mig är som tortyr. eller känns iaf så. Gillar inte vara bland för mycket folk men klarar inte av att vara såhär ensam heller. För varmt, för kallt. Hittar ingen balans. Men en sak är säker. Mer fredagar kommer! =)och kanske en vackar vacker fredag kommer jag med vara ute och roa mig som alla andra.

2011-10-22 @ 01:20:15
Postat av: Ensam i Livet

Har inte tänk på det så och det är precis som du skriver inte kul när man vill men ändå inte kan och hitta en balans i det hela i det sociala och var går gränsen för "flera"? hur är det om du umgås med en person?. Ja helt klart det kommer lösa sig för os det är jag övertygad om om det nu skulle ta 1 år eller 5år så måste man hoppas för tar hoppet slut hur ska man då orka?

2011-10-22 @ 17:28:10
URL: http://ensamilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0