Positiv känsla

Eftersom det mesta i denhär bloggen är negativt så ska jag passa på att skriva lite positivt också för just nu så är det en sån där positiv känsla inom mej där det känns som det kommer ordna sig och man får lite framtidshopp för det kan krävas så lite just för att man ska få den där känslan.

 

Läste ett citat som fastnade som löd: ”Ta alltid ut lyckan i förskott, om det sen inte blev som du tänkt så har du i alla fall varit glad fram till dess” och det tål att tänkas på för visst det ligger nåt i det för egentligen så ska man sträva efter att vara glad så mycket som möjligt

Jag är en rätt så positiv och glad person ibland men det kommer inte fram i dom här inläggen eftersom jag skriver oftast när dom där negativa känslorna kommer fram men jag försöker vara så glad som det går visst är det inte kul att vara ensam och inte ha några kompisar är ju inte så att man sitter och skrattar själv precis för man blir ju påmind om det varje dag hur ensam man är men ändå så lär man sig hantera det på nåt sätt man vänjer sig och till slut men det är just dom där bakslagen som är jobbiga T.ex. högtider och semestrar när man verkligen inser hur ensam man egentligen är men egentligen tjänar det inget till att sitta och deppa för det man får försöka  göra det bästa av situationen och fördriva tiden med serier och film eller nåt annat det brukar funka bra och fortsätta kämpa och ”leta” vänner för jag är inte en sån person som ger upp utan att kämpa.

 

Jag kommer lyckas! :-)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0