Varför bry sig?

Varför bryr man sig egentligen för? Ibland undrar jag varför jag ens ska bry mej för, jag har skrivit det förr men det är kanske bara att acceptera att det är som det är och kasta bort sitt liv, för det är ju enklare, man slipper bli besviken, och man kan bara köra på med skygglapparna och tro att det löser sig själv, vilket det givetvis inte gör, men så känns det just nu, så trött på att det är som det är, jag kämpar och kämpar men jag kommer aldrig i mål får oftast starta om ifrån start igen och hur ska man orka i mål när man hela tiden får starta om?

 

Jag har skrivit det förut men det jag gör just nu är att jag jobbar sönder mej själv, det är så sjukt när jag tänker på hur många timmar jag jobbar på en vecka, men för mej känns det normalt men berättar man för någon så fattar dom inte hur jag orkar, men gör jag det egentligen, det tar ju stopp någon gång och vad händer då? Kanske är det räddningen som gör att jag inte kan fly längre att jag måste ta tag i mej själv och inte kan fly genom att jobba bort mina kvällar, jag vet inte.

 

Jag förstår att den som läser den här bloggen tänker säkert, varför kan han inte ta tag i själv för hur svårt kan det vara? Bara göra så och så, han sitter här år efter år och kommer ingen vart, det måste vara nåt allvarligt fel på han eftersom han är ensam och sitter på Internet och skriver om sitt tragiska liv.. och kanske har ni rätt, det kanske är nåt fel på mej, jag börjar tvivla på mej själv, men jag önskar jag visste vad det var för fel på mej, för jag försöker verkligen men tydligen inte tillräckligt för så hade inte den här bloggen funnits då hade jag inte suttit här och skrivit om mina tankar och funderingen.

 

Kanske blir 2014 ett bättre år…

 


Kommentarer
Postat av: A

Hej,
Jag finns för dig oavsätt om vi inte känner varandra som personer så vet jag hur du känner dig och hur då mår. Jag har också varit ensam många gånger,men...
du ska veta något...
jag har alllldrig gett upp och kommer aldrig att ge upp. jag har alltid kämpat och kommer alltid att göra det. jag ska inte acceptera andra att ta över mig och trycka ner mig. jag hoppas värkligen att du alltid är en stark person och jag önskar dig all lycka i livet.
glöm inte...
Jag finns för dig <3
/ A

Svar: Hej och tack för din kommentar!oavsett om vi känner varandra eller inte så känns det bra att veta att du bryr dej och det är som en bekräftelse på att man finns.
Jag har heller aldrig gett upp egentligen , men visst finns det dagar som är värre än andra där det känns helt hopplöst som om det inte är någon ide att ens försöka göra nåt åt det här.
men jag ger heller aldrig upp fast det är tungt att kämpa i motvind många gånger,

Tack! önskar dej också all lycka! sköt om dej!
Ensam i livet

2013-12-12 @ 20:50:26
Postat av: Me too

Hej!
Jag är också ensam, jag vet hur du känner!!

2013-12-13 @ 12:59:46
Postat av: A

Ni är inte ensamma om ni bara tänker efter. Jag har också varit "ensam" förut, men jag gav aldrig upp. Jag kommer inte heller att göra det. Jag finns för er och kommer alltid att finnas för er. Tänk bara på att DU ÄR BÄST!
<3 A <3

2013-12-24 @ 17:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0