Levande död?

Ja jag lever men det finns ett utryck som heter levande död och det är så jag känner mej att jag lever men till ingen nytta, det bara snurrar på men jag får inte ut något av livet just nu.

 

Jag har funderat mycket på hur man lindrar sin ensamhet på bästa sätt?

Är det att köpa onödiga saker som man egentligen inte behöver?

Är det att jobba så man slipper komma hem för tidigt och sitta i ensamheten i ett tomt hem?

 

Jag vet inte men just nu är jag trött på mej själv att jag har så svårt att ta det där lilla steget för sen vet jag ju att det brukar lösa sig, jag har ju inge problem med att vara social eller att prata i telefon men någon i flera timmar, är den drivande oftast att hitta på saker.

 

Så vad är då problemet? Visste jag det så skulle jag inte skriva det här nu, då skulle jag ha en blogg som handlade om ”vanliga” saker där jag beskrev alla roligt jag gjort, och alla vänner som man hittat på saker med.

 

Men min styrka är nog att jag aldrig ger upp, jag är inte en negativ person jag kämpar på och jag är övertygad om att det får uppleva motsatsen till ensamhet, tar bara en paus lite då och då i kämpandet, och kanske är det bra för at man inte ska falla ner på djupet? Jag vet inte.

 

Jag är den jag är och jag kan aldrig vara någon annan,

 

Sköt om er!

 


Kommentarer
Postat av: Själv

Det har hänt mig många gånger att jobba mycket för att glömma min ensamhet. .. det är bättre än alkohol :) man får pengar ;)

2014-05-01 @ 05:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0