Igen då.

Hej.

 

Var ett tag igen nu som jag skrev här.

 

 

Vad har hänt sen dess då?

 

Både bra och dåliga saker...

 

Dåliga är väl att jag har jobbat aldeles för mycket jag har jobbat så mycket övertid så jag inte fick jobba mer tillslut, I efterhand så var det bra att det slog stopp annars kunde det gått illa kanske för det är inte bra för hälsan att jobba så mycket som jag gjorde men anledningen till att jag jobbar så mycket är ju att jag då flyr ifrån verkligheten för då slipper jag känna efter och kan jobba bort ensamheten, För hur kul är det att komm hem till ett tomt hem och känna sig misslyckad, för man inte har några vänner att umgås med.

 

Träffade en tjej i oktober men som vanligt så är det min otur att jag träffar fel tjejer allt känns så bra i början men sen är det nåt som dyker upp som gör det omöjligt, i det här fallet så passade jag inte in i hennes religion, alltså fick kärleken stå åt sidan.. jag förstår inte på mej sånt där varför ska en religion få styra hur man känner och välja kärlek efter det och då måste det sägas i det här fallet att hon egentligen inte ville göra slut men religionen och pressen ifrån den gjorde så hon var tvungen.

 

 

Kanske var det lika bra att det gick som det gick om man tänker i det långa, jag vet inte men man får väl intala sig det så kanske det känns bättre, men som sagt fick iaf uppleva nästan 2 månader av kärlek, det ångrar jag inte, nackdelen är ju när man får smak på det så är det ju svårarare att vara utan kärleken, det är ju liksom en stor del av livet, iallafall för mej.

 

Jag är en sån känslosam person som både ger massor med kärlek och vill ha det tillbaka.

 

För jag anser att kärlek i alla dess former är meningen med livet.

 

Men jag ger aldrig upp bara att fortsätta kämpa fast det känns som i motvind ibland.

 

Hoppas ni alla hade en bra jul! Och att det nya året blir ett bra år!

 


Kommentarer
Postat av: Talaomdet

att låta hokus pokus stå i vägen för kärlek tycker jag också är underligt. Tycker ditt synsätt där är klokt. Och vet du vad? Jag känner igen mig i dig så mycket. Vet inte hur gammal du är, eller vart i livet du är. Men det spelar egentligen ingen roll. För jag har varit där, många har varit där, är där eller kommer hamna där. Och det är så livet fungerar. Men kärleken finns också, om man vågar leta, för det är min syn på det. Man måste våga fånga den också, Men jag tänker inte sitta här och låtsas veta hur du kommer må bättre. Ville bara säga att jag känner med dig och tycker du verkar som en fin människa.

Svar: Tack det var fint skrivet, det värmer. Jag hoppas du har rätt, Sköt om dej!
Ensam i livet

2016-05-09 @ 22:35:30
URL: http://talaomdet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0